Deze patronen, deze ‘remblokken’ heb ik als Marketeer veel gezien. In verschillende sectoren, in allerlei soorten teams. Ik zou er zogezegd een boek over kunnen schrijven, maar dat ga ik niet doen. Ik teken en ik praat erover, zodat je jouw oplossing vanzelf ZIET ontstaan. Als voormalig Marketeer wil ik graag delen wat ik binnen teams structureel heb zien gebeuren, terwijl ik cartoons begon te tekenen in meetings. Vaste patronen vallen weg, mensen verzachten, worden opener, er wordt meer met elkaar gepraat en gelachen, er is actie! Maar waarom doet cartoon dit sterker dan een andere vorm van visualisatie of creatieve brainstorm techniek? Daar ga ik over vertellen…en tekenen.
Daarnaast geef ik in mijn keynote handvatten hoe tekenen, cartoon in het bijzonder, ervoor zorgt dat jij en je collega’s weer lol in je werk kunnen krijgen. Dat is de ‘softe’ bijvangst van het verhaal. 😉 Effectiviteit wordt vooral behaald doordat er ein-de-lijk een klap op beslissingen komt en jullie door kunnen! Dit kunnen we samendoen of jij zelf!